Alternatywa dla leasingu bankowego

Finansowanie inwestycji

Przedsiębiorcy chcący przeprowadzić inwestycje w swoich firmach, stają przed dylematem tego, jaką formę finansowania inwestycji wybrać. Często decydują się na leasing bankowy, inną, znacznie mniej popularną są zewnętrzni inwestorzy. Są to osoby reprezentujące siebie jako osobę prywatną lub jako inna firma chcąca ulokować swój kapitał. Nie od dziś wiadomo, że gotówka schowana w skarpecie, nie tylko na siebie nie zarabia, ale przede wszystkim traci na wartości. Stąd osoby/firmy, mające wolny kapitał często szukają metody mądrego wykorzystania jego potencjału. Korzystanie z zewnętrznych kapitałów, jak większość metod niesie za sobą plusy i minusy.

Oczekiwania inwestora

Osoba czy też firma, z której kapitału korzystamy oczekuje, że wnosząc własny kapitał w obcą inwestycję, zyska. Stąd bardzo ważnym elementem jest dokładne określenie swoich oczekiwań. Czerpiący środki, przede wszystkim określa ile środków potrzebuje, a inwestujący na jaki czas użycza sumę, określa warunki dotyczące spłaty oraz warunki mające określić czego oczekuje w zamian. Może to być procent w udziałach firmy, określona miesięczna suma, procent od obrotu, sprzedaży. Nie można zapomnieć o prawnej stronie takiej formy finansowania. Dokładne omówienie jej z notariuszem pozwoli uniknąć późniejszych nieporozumień. Leasing bankowy, będąc bardziej oficjalną formą często brany jest jako gotowe rozwiązanie „z półki” przez co warunki umowy są bardziej przejrzyste, ale nie posiadają możliwości takiego dopasowania do indywidualnych potrzeb.

Zyski z tego rozwiązania

W przypadku pozyskania zewnętrznego inwestora, często zyskujemy nie tylko finansowo, zyskujemy również partnera biznesowego, który użyczyć nam może nie tylko środki finansowe potrzebne do leasing bankowyprzeprowadzenia inwestycji ale też swoją wiedzę, znajomości i sprawdzone sposoby na przeprowadzenie niektórych działań. Tego nie dostaniemy w przypadku korzystania ze sposobu finansowania jakim jest leasing bankowy. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku kiedy nie jesteśmy dużą firmą. Młoda na rynku firma, nie mająca marki i uznania potrzebuje wsparcia nie tylko finansowego ale również merytorycznego. Mówiąc mniej oficjalnie, wiadomo nie od dziś że w biznesie znajomości znaczą bardzo dużo i niejednokrotnie przesądzają o pozycji na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

8 − 3 =